Piratpartiet ställer ut valstuga i Linköping

Piratpartiet kommer att ställa ut en valstuga i Linköping under de sista veckorna innan EU-valet den 25 maj. Där hoppas de bättre kunna berätta om sin politik för nya väljare. Partiet som fick 7.1 % i förra EU-valet arbetar nu för att få förnyat förtroende att behålla sina mandat.

Valstugan ställs ut på Trädgårdstorget vid lunchtid på lördagen den 3 maj, och kommer att stå fram till EU-valet. Där kommer den att fungera som en mötesplats mellan Piratpartiet och deras väljare.

- Vi har mycket att göra i EU, säger Anton Nordenfur, linköpingspirat och kandidat till Europaparlamentet. Unionen lider av ett fruktansvärt demokratiskt underskott som vi måste ändra på. Samtidigt kommer vi under den kommande mandatperioden att brottas både med frågan om upphovsrättsreform och den om massövervakning på nätet. Det är mycket som händer, och det är viktigt för Piratpartiet att finnas på plats.

Piratpartiet ställer förutom i EU-valet även upp till riksdagen samt till Östergötlands landsting och Linköpings kommunfullmäktige.

Anton Nordenfur
Ordförande, Piratpartiet Linköping
anton.nordenfur@piratpartiet.se

Om Piratpartiet
Piratpartiet
 är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.