Hem - Piratpartiet
  • Vi behöver fler distributörer av valsedlar!
  • Det viktigaste för oss är att du får vara fri i tanke, ord och handling. Bara så kan vi bygga framtiden ihop.
  • Piratpartiet har visionerna och ställer de nödvändiga frågorna.
  • Alla människor ska ha samma rättigheter och möjligheter.
  • Tiden i skolan ska genomsyras av kreativitet, samarbete och egna initiativ.

opypzmmqysdrinhzalo2

Kyss-protest i Norrköping mot Svenskarnas parti

Imorgon tisdag kommer det nazistiska Svenskarnas parti på besök till Norrköping. Piratpartiet kommer att protestera mot nazismen med en kyssprotest. Torbjörn Wester, ordförande för Piratpartiet i Norrköping, är gift och har barn med en politisk flykting från Kongo-Kinshasa, Indira Wester, som tvingades fly från sitt hemland efter att ha blivit en frontfigur i protesterna mot […]

linkoping

Piratpartiet vill bygga skyskrapor i Linköping

Piratpartiet vill modernisera Linköping och bekämpa bostadsbristen, och tänker därför satsa på en tätare stad med både höghus och skyskrapor. I sitt kampanjmaterial lanserar de nu en vision över framtidens skyline, där flera skyskrapor når högt över Domkyrkans torn. – Vi lever i ett nytt millenium, men Linköpings politiker vill dra oss tillbaka in i […]

torbjorn_235x162

Piratpartiet presenterar visselblåsarsajt för Norrköping vid presskonferens

Under de senaste åren har Norrköpings kommunmedborgare tvingats genomlida flera stora kommunala skandaler. Därför bjuder Piratpartiet i Norrköping nu in till en presskonferens där en lokal visselblåsarsajt – Norrköpingleaks – kommer att presenteras, tillsammans med ett politiskt program för större öppenhet och transparens. Tid: Fredag 22 augusti kl. 09:30. Plats: Studieförbundet Vuxenskolan på Nya Rådstugugatan […]

lanfest_235x162

Piratpartiet och Socialdemokraterna i Vilhelmina anordnar dataspelsfest och debatt

Kontakt Stellan Näslund Ordförande Piratpartiet Vilhelmina 073-088 36 05 stellan.naslund@piratpartiet.se Om Piratpartiet Piratpartiet är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.   I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket […]

Följ oss i sociala medier

Piratpartiet levererar Pirate Bays bandbredd

Idag, den 18 maj, tog det svenska Piratpartiet över leveransen av bandbredd till fildelningssidan The Pirate Bay. Detta efter att den tyska ISPn Cyberbunker beordrats att koppla bort The Pirate Bay från Internet.

– Vi tröttnade på Hollywoods katt- och råttalek med The Pirate Bay och beslutade oss för att själva erbjuda sidan bandbredd, säger Rick Falkvinge, partiledare för Piratpartiet. Det är dags att ta tjuren vid hornen och stå upp för vad vi anser är en laglig aktivitet.

Piratpartiet levererar bandbredd till hemsidan och sökmotorn The Pirate Bay, medan den tracker och de torrentfiler som tidigare funnits på sidan numera finns på andra ställen. Dessa drabbades heller aldrig av det tyska beslutet.

– Pirate Bay är en söksida, och som sådan är den inte ansvarig för sökresultaten, säger Rick Falkvinge.

– När andra politiker tillsätter utredningar och undviker att hållas till svars, säger Rick Falkvinge, så tar Piratpartiet i stället ansvar och agerar med egna resurser för nationens informationssäkerhet och grundläggande yttrandefrihet. Vi är numera Pirate Bays internetleverantör.

Förslagen att censurera bort The Pirate Bay från internet är ett försök att tysta en av nutidens viktigaste opinionsbildare i frågor som rör medborgerliga friheter och rättigheter på nätet. Det är inget mindre än politisk censur, och något som varje demokratiskt sinnad person måste ta avstånd ifrån.

Piratpartiet stödjer även med andra tjänster rätten till fri kommunikation, genom driften av en anonymiserande Tor-server och proxyservrar till stöd för demokratiaktivister i bland annat Iran.

Piratpartiets andra tjänster till stöd för internet: http://press.piratpartiet.se/2009/12/18/piratpartiets-julklappar-till-politiska-aktivister-tor-och-piratepad/

ring Rick Falkvinge (PP), partiledare för Piratpartiet, 0708-303600
ring Anna Troberg (PP), vice  partiledare, 0704-676273
se Piratpartiets presswebb, http://press.piratpartiet.se,   för pressbilder med mera