EU-resolution om ACTA inlämnad

Piratpartiets EU-parlamentariker Christian Engström är en av undertecknarna på en resolution om ACTA-förhandlingarna som nu på förmiddagen lämnades in till EU-parlamentet. Resolutionen är en gemensam resolution från alla de stora partigrupperna

– Det här är en stark markering om att EU-parlamentet nu kräver stopp för de hemliga förhandlingarna i slutna rum. EU-kommissionen måste lägga alla papper på bordet omedelbart, säger Christian Engström.

– Det bästa med resolutionen är att alla viktiga partigrupper står bakom den. Om den antas med stor majoritet blir det en signal som kommissionen inte kan bortse ifrån, säger Christian Engström.

– Voteringen sker på onsdag, men det ser mycket lovande ut. Idag är det roligt att vara pirat i EU-parlamentet, säger Christian Engström.

Referenser

Texten till den gemensamma resolutionen: http://christianengstrom.files.wordpress.com/2010/03/common-resolution-acta-final-8-march-2010.doc

Blogginlägg av Christian Engström: http://christianengstrom.wordpress.com/2010/03/09/common-eu-parliament-resolution-on-acta-tabled/

kontakta Christian Engström,, EU-parlamentariker för Piratpartiet, 070-663 37 80