Piratpartiets Farmor Gun i Norrtälje vinner Stora Bloggpriset

Ikväll vann Gun ”Farmor Gun” Svensson priset i kategorin ”Politik och Samhälle” i Aftonbladets Stora bloggpris. Farmor Gun har sedan juli 2008 bloggat om frågor som rör ett fritt och öppet internet, och hon är även riksdagskandidat för Piratpartiet. Stora Bloggpriset delades ut idag onsdag på Nalen i Stockholm.

– Det är fantastiskt roligt att få vara med om det här, säger Gun Svensson. Internet är ett fantastiskt demokrativerktyg eftersom alla kan komma till tals, och jag är glad över att få vara en del av alla de som kämpar för ett öppnare samhälle.

Piratpartiet dominerar alltjämt den politiska bloggosfären. I år var även piratpartiets Henrik ”HAX” Alexandersson och förra årets vinnare Marie ”Emma Opassande” Andersson nominerade.

– Farmor Gun är en oerhört värdefull opinionsbildare för Piratpartiets frågor, säger Rick Falkvinge, partiledare för Piratpartiet. Hon bidrar med nya perspektiv och djupa analyser, och tack vare henne är vi ett rikare parti, avslutar Rick Falkvinge.

Farmor Guns blogg: http://farmorgun.blogspot.com/
Stora Bloggpriset: http://storabloggpriset.se
Piratpartiets riksdagslistor: http://www.piratpartiet.se/nyheter/piratpartiet_presenterar_sin_riksdagsgrupp

kontakta Gun Svensson (Farmor Gun), 070-6379 599